Kent – Mirage

I left my country behind
A night under siege
For a lovely horizon
Le Mirage means Illusion (…)

I never saw the context
You, you saw eternity

The sky red, orange
Below black dead palm trees
So I increase the volume
Cause it’s all there in the music

Which is what
integrates our fantasies
With reality

Always thinking of myself
What I’m doing here
What am i doing here now
Always thinking of myself
Will I die here
Will I die here right now
Always thinking of myself
What I’m doing here
What am I doing here with you
Always thinking of myself
If I die here
Then I’ll die here with you
Always thinking of myself

I left my country behind
After my conscientious objection
Some time in quarantine
Far from lust and beauty

You can always see the context
I, can see
Can see a sky without any clouds
Can see an eternal, slow summer
You can see a town with no morals
You see a sick version of freedom

You said: You are so naive
I said: I know

Always thinking of myself
What I’m doing here
What am I doing here now
Always thinking of myself
Will I die here
Will I die here right now
Always thinking of myself
What I’m doing here
What am I doing here with you
Always thinking of myself
If I die here
Then I’ll die here with you
Always thinking of myself

Can’t see the context
You see reality
I cannot see the same thing as you
I see the sunset
I can’t see the same things as you do
You see the apocalypse

You said: You are so naive
I said: I know

Always thinking of myself

Jag lämnade mitt land.
En natt under belägring.
För en ljuvlig horisont, Le Mirage betyder hägring.

Jag såg inte sammanhangen,
Du, du såg evigheten.

Himlen röd, orange,
under svarta döda palmer.
Så jag ökar i volym,
för allt finns i musiken.

Det är den som integrerar fantasin med verkligheten.

Tänker alltid på mig själv.
Vad jag gör här.
Vad gör jag här nu.
Tänker alltid på mig själv.
Ska jag dö här.
Ska jag dö här nu.
Tänker alltid på mig själv.
Vad jag gör här.
Vad gör jag här med dig.
Tänker alltid på mig själv.
Om jag dör här så dör jag här med dig.
Tänker alltid på mig själv.

Jag lämnade mitt land.
Efter förhör om vapenvägran.
En tid i karantän,
långt från lust och fägring.

Du ser alltid sammanhangen,
jag, jag ser,
jag ser en himmel utan moln.
Jag ser en evig långsam sommar.
Du ser en stad utan moral.
Du ser en sjuk version av frihet.

Du sa: Du är så naiv.
Jag sa: Jag vet.

Tänker alltid på mig själv.
Vad jag gör här.
Vad gör jag här nu.
Tänker alltid på mig själv.
Ska jag dö här.
Ska jag dö här nu.
Tänker alltid på mig själv.
Vad jag gör här.
Vad gör jag här med dig.
Tänker alltid på mig själv.
Om jag dör här så dör jag här med dig.
Tänker alltid på mig själv.

Ser inte sammanhangen.
Du ser verkligheten,
jag ser inte samma sak som du.
Jag ser solnedgången.
Jag ser inte samma sak som du.
Du ser undergången.

Du sa: Du är så naiv.
Jag sa: Jag vet.

Tänker alltid på mig själv.

Det här inlägget postades i Egna tankar/ Own thoughts. Bokmärk permalänken.

Kommentera

