Jag har mod…/ I have courage…

Av/ by: Dan Andersson

image

Jag har mod att möta mänskor,
stilla, sorgsna, veka mänskor,
de, som tysta bära bördor,
tunga, hemliga och heta.
Jag har mod att se med kärlek
in i deras skrämda ögon,
jag har mod att trösta dem, fast
själv jag utan tröst och vila
släpar steg för steg mot mörkret.

I have courage to to meet people,
still, sad, week people,
they, who bear the quiet burdens,
heavy, secret and hot.
I have courage to see with love
into their frightened eyes,
I have courage to comfort them, though
I myself am without comfort and rest,
dragging step by step towards into the darkness.

Det här inlägget postades i Egna tankar/ Own thoughts. Bokmärk permalänken.

Kommentera

