Vem tar hand om min själ…/ Who takes care of my soul…

asoul

Om jag blir sjuk, eller snarare när jag blir sjuk så känner jag en duktig kardiolog som kan vårda mitt hjärta. En världsledande neurolog finns i min närhet som kan göra underhåll på min hjärna om den skulle krångla rent fysiskt. Om mitt psyke får en darr så bor vi nästgårds med en vän som är överläkare inom psykiatrin. Jag har en sjukvårdsförsäkring som bara kostar 350 kronor i månaden som gör att jag kan få en operation inom någon vecka. Antalet terapeuter jag har som vänner genom min utbildning kan jag inte räkna på mina fingrar. Nu är det så att jag som de flesta män-i-skor, inte är speciellt hypokondrisk. Men jag undrar vem tar hand om min själ, om den nu finns? Är det mitt eget ansvar? Eller kan man köpa någon försäkring för det?

If I get ill, or rather when I get ill, I know an accomplished cardiologist who can care for my heart and I also know a world-leading neurologist in my closeness who can do maintenance on my brain. If my psyche starts to crumble, we live next door with a friend who is a consultant in psychiatry. I have a health insurance which only costs 35 Euro a month that allows me to have an operation within a week. The number of therapists I have as friends  thanks to my education, I can not count on my fingers. Now it´s so that I, like most people, am not particularly hypochondriac. But I wonder who will take care of my soul, if it exists? Is it my own responsibility? Or you can purchase any insurance for that?

Det här inlägget postades i Andras tankar/ Others thoughts, Body & Soul. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vem tar hand om min själ…/ Who takes care of my soul…

  1. Trust me, you can have faith in yourself, your soul already knows the way to his own light🙂

Kommentera

