Tro inte på nåt (Don´t believe in anything) – Stiko Per Larsson

Och jag tror inte på att springa för att glömma. Jag tror på att stanna kvar, stanna kvar och drömma.
And I do not believe in running to forget. I believe in staying, staying here and dream.

Och jag tror på rött blod, och jag skrattar åt det blåa. Jag tror inte på att vinna för jag kommer alltid tvåa.
And I believe in red blood and I laugh at the blue. I do not believe in winning, for I will always end up second.

Jag tror inte på nån
När dom kallar oss mindre
Jag tror på en vår
Efter en kolsvart vinter

I do not believe in anyone
When they call us smaller
I believe in a spring
After a pitch black winter

Jag tror inte på yards
Jag tror på meter
Och jag tror på farsan
Inte på hypade poeter

I do not believe in yards
I believe in meters
And I believe in dad
Not in hyped poets

Jag tror inte på bly eller hagel
Jag tror inte på slump
Jag tror på ödet
Och jag tror inte på styrka eller svaghet
Jag tror på norr, jag tror inte på söder

I do not believe in lead or hail
I do not believe in coincidence
I believe in destiny
And I do not believe in strength or weakness
I believe in the north, I do not believe in the south

Nej, hör på dig själv hur du slinter med orden
Och hör på dig själv hur du slinter med orden

No, listen to yourself how you slip with the words
And hear yourself the way you slip with the words

Jag tror inte på gud
Eller domedagsprofeter
Jag tror på lyckan
När folk minns vad jag heter
Och jag tror på rött blod
Och jag skrattar åt det blåa
Jag tror inte på att vinna
För jag kommer alltid tvåa

I do not believe in God
Or prophets of doom
I believe in luck
When people remember my name
And I believe in red blood
And I laugh at the blue
I do not believe in winning
For I will always end up second

Och jag tror inte på Schweiz
Innan jag vart där
Jag tror inte på att fylla det tömda glaset
Och jag tror inte på att
Springa för att glömma
Jag tror på att stanna kvar,
Stanna kvar och drömma

And I do not believe in Switzerland
Before I been there
I do not believe in filling the empty glass
And I do not believe in
Running to forget
I believe in staying,
Stay here and dream

Nej, hör på dig själv hur du slinter med orden
Och hör på dig själv hur du slinter med orden

No, listen to yourself how you slip with the words
And hear yourself the way you slip with the words

Och du blir kvar här…

And you will remain here …

Jag tror inte på en tom rymd
Jag tror på stjärnornas lyster
Jag tror inte man ska gänga sig
Med bästa polarns syster

I do not believe in an empty space
I believe in the stars shining
I do not think one should get togheter
With ones best friends sister

Och jag tror på blod, svett
Och blanda det med tårar
Ja jag tror inte man ska lyssna
När dom kallar oss för dårar

And I believe in blood, sweat,
And mix it with tears
Yes, I do not think you should listen
When they call us for fools

Nej, hör på dig själv hur du slinter med orden
Och hör på dig själv hur du slinter med orden

No, listen to yourself how you slip with the words
And hear yourself the way you slip with the words

Och du blir kvar här…

And you will remain here …

Jag tror inte på nån
När dom kallar oss mindre
Jag tror på en vår efter en kolsvart vinter

I do not believe in anyone
When they call us smaller
I believe in a spring
After a pitch black winter

Spotify –>  Stiko Per Larsson – Tro Inte På Nåt

Det här inlägget postades i Musik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

