En gåva till dig…/ A gift to you…

rumimirror

Du har ingen aning om hur mycket jag har letat
efter en gåva att ta med till dig.
Ingenting verkade rätt.
Vad är poängen med att ta guld till
en guldgruva, eller vatten till havet.
Allt jag kom på, var som att
ta kryddor till Orienten.
Det är ingen mening med att ge dig mitt hjärta 

och min själ eftersom du redan har dessa.
Så jag har med mig en spegel.
Titta på dig själv och kom ihåg mig.

You have no idea how hard I’ve looked
for a gift to bring You.
Nothing seemed right.
What’s the point of bringing gold to
the gold mine, or water to the ocean.
Everything I came up with was like
taking spices to the Orient.
It’s no good giving my heart and my
soul because you already have these.
So I’ve brought you a mirror.
Look at yourself and remember me.
Rumi

https://www.facebook.com/RumiSverige

Det här inlägget postades i Rumi. Bokmärk permalänken.

Kommentera

