Kärleken…/ Love…

539690_10151986965663185_330848821_n

Kärleken
såg mig och sa,
jag kom till dig.
Torka dina tårar
och var tyst.
Jag sa, O kärlek,
jag är rädd,
men det är inte för dig.
Kärleken sa till mig,
det finns ingenting som inte är jag.
Var tyst.

Love
saw me and said,
I showed up.
Wipe you tears
and be silent.
I said, O Love
I am frightened,
but it’s not you.
Love said to me,
there is nothing that is not me.
be silent.

Rumi

Det här inlägget postades i Rumi. Bokmärk permalänken.

Kommentera

