Håkan Hellström – Det kommer aldrig va över för mig

 

Jag är sexton år

I am sixteen years

Jag är platsen dom aldrig upptäckte

I am the place they never discovered

Jag är en storm från ingenstans

I am a storm from nowhere

Jag kan krossa ditt hjärta

I can break your heart

 

Som en orkan kan jag svepa bort dig

Like a hurricane, I can sweep you away

Men jag tänker aldrig dö, nej

But I will never die, no

Det kommer aldrig va över för mig

It will never be over for me

 

Jag kommer älska dig när jorden gått under

I will love you when the earth has gone under

För jag tänker aldrig dö, nej

For I will never die, no

Det kommer aldrig va över för mig

It will never be over for me

 

Jag är tjugofyra

I am twenty-four

Bara en liten gnista

Just a little spark

Bara ett ord kan sätta eld på en skog

Just one word can set fire to a forest

 

Jag kan älska dig just som den där elden

I can love you just like that fire

Men jag tänker aldrig dö, nej

But I will never die, no

Det kommer aldrig va över för mig

It will never be over for me

 

Jag kan bränna dig som du aldrig bränt dig

I can burn you like you’ve never been burnt before

Om du leker med mig

If you play with me

Det kommer aldrig va över för mig

It will never be over for me

 

Jag är trettionio

I am thirty-nine

Jag är ett tappat självförtroende

I am a lost self-confidence

En pojke från förr är tillbaks igen

A boy from the past is back again

Han bara står där

He just stands there

Och stirrar mig rakt ner i själen

And stares me straight down into my soul

 

Vi skulle älska varandra tills jorden gick under

We would love each other until the world was gone

Och du skulle aldrig dö, nej.

And you would never die, no.

Det skulle aldrig va över för dig

It would never be over for you

 

Jag kommer älska dig när jorden gått under

I will love you when the earth has gone under

För jag tänker aldrig dö, nej

For I will never die, no

Det kommer aldrig va över för mig

It will never be over for me

 

Det här inlägget postades i Andras tankar/ Others thoughts, Musik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

