Waste Land

Jag är hellre en som vill allt men inget har, än en som har allt men inget vill.
För så länge man vill något har livet en innebörd, en mening. Så fort man tror att man har allt, måste man söka en mening i andra saker. I halva mitt liv ville jag allt, men hade inget. Men nu har jag allt och vill inget.

Vik Muniz, i filmen Waste Land: http://www.svtplay.se/video/1331525/wasteland

Även om allt gick fel, kunde jag fortfarande vara som dem … och de är vackra, de är fantastiska människor

99 är inte 100

I’d rather be one who wants everything but nothing has, than one that has everything but nothing wants.
For as long as you want something, life has a meaning, a purpose. As soon as you think you have everything, you have to seek a meaning in other things. In half of my life, I wanted everything but had nothing. But now I have everything and want nothing.

Vik Muniz, in the movie Waste Land

Even if everything went wrong, I could still be like them… and they are beautiful, they are great people

99 is not 100

Det här inlägget postades i Andras tankar/ Others thoughts. Bokmärk permalänken.

Kommentera

