Oskar Linnros – ”Hur dom än” / ”However they”

En sak var säker,

One thing was certain,

vi två vi brann

the two of us were on fire

Sa dom åt oss att stå i ledet,

If they told us to stand in line,

så blev det till en marsch
(Ah, ah)

we started a march

Det är allt jag minns
(Oh, oh)

That’s all I remember

Men än ljuder trumman

But still the drum sounds

och än hörs vår sång,

and still you can hear our song,

låt oss gå för långt

let us go too far

Vi tar ett sista steg,

We take a final step,

men tittar inte ner

but do not look down

För du vet:

Because you know:

Hur dom än försöker

However they may try

ta oss ner på jorden

bring us down to earth

Hur dom än vill se oss

However they may want to see us

gå med tunga steg

walk with heavy steps

Ska jag göra det,

Shall I do it,

fast ingen verkar tro mig

though no one seems to believe me

För den enda vägen uppåt nu
är ner (Ner)

For the only way up now
is down (Down)

En sak är säker,
en sak är sann

One thing is certain,
one thing is true

Trummor över trummor
och bas överallt
(Allt, allt)

Drums over drums
and bass everywhere
(Where, where)

Det är allt jag vet
(Oh, oh)

That’s all I know

Jag ville bli och blev
säker på en sak

I wanted to be and was
sure of one thing

Hur dom än håller kvar,
ska jag ta mitt sista steg
Jag tittar inte ner

How they still hold on,
I’ll take my last step
I do not look down

För du vet:
Hur dom än försöker
ta oss ner på jorden

Because you know:
However they may try
bring us down to earth

Hur dom än vill se oss
gå med tunga steg

However they may want to see us
walk with heavy steps

Ska jag göra det,
fast ingen verkar tro mig
För den enda vägen uppåt nu
är ner (Ner)

I shall do it,
though no one seems to believe me
For the only way up now
is down (Down)

Inatt jag drömde att
jag skulle hoppa från ett stup
Tänkte ångra mig,
tills vinden fånga mig

Last night I dreamed that
I would jump off a cliff
Almost changed my mind,
until the wind catched me

Det finns alltid såna
som vill se en komma ner
Som står tysta kvar
och ser oss lyfta, ja

There is always that kind
who wants to see us come down
standing silently on the ground
and see us lifting, yes

Tänker aldrig mer
ha fötterna på jorden
(Hur dom än försöker ta oss ner)

Never more
have my feet on the ground
(However they may try to bring us down)

Tänker aldrig mera
gå med tunga steg
(Vi ska aldrig gå med tunga steg)

Never more
walk with heavy steps
(We’ll never walk with heavy steps)

Vi ska göra det,
fast ingen verkar tro det
För den enda vägen uppåt nu
är ner

We will do it,
though no one seems to believe it
For the only way up now
is down

Hur dom än försöker
ta oss ner på jorden
(Hur dom än försöker ta oss ner)

However they may try
bring us down to earth
(However they may try to bring us down)

Hur dom än vill se oss
gå med tunga steg
(Vi ska aldrig gå med tunga steg)

However they may want to see us
walk with heavy steps
(We’ll never walk with heavy steps)

Ska jag göra det,
fast ingen verkar tro mig
För den enda vägen uppåt nu
är ner

I shall do it,
though no one seems to believe me
For the only way up now
is down

(Ja, vi har trummor ni har inga trummor om ni undrar det
Jag sa: vi har trummor ni har inga trummor
och jag undrar är du dum eller dum eller dum eller dum eller

(Yes, we have drums, you have no drums if you wonder about it
I said: we have drums you have no drums
and I wonder are you dumb or dumb or dumb or dumb or

Vi har trummor ni har inga trummor om ni undrar det
Vi har trummor ni har inga trummor
och jag undrar är du dum eller dum eller dum eller dum eller)

We have drums, you have no drums if you wonder about it
I said: we have drums you have no drums
and I wonder are you dumb or dumb or dumb or dumb or)

Det här inlägget postades i Musik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

