10 SEKUNDERS LÄSNING: Varför gråter du?

av PAULO COELHO den 12:e oktober, 2011

En man knackade på sin beduinväns dörr för att fråga honom om en tjänst:

”Jag undrar om du kan låna mig fyra tusen dinarer eftersom jag har en skuld att betala. Kan du göra detta för mig? ”

Hans vän bad sin hustrun att samla allt av värde de hade, men trots det var det inte nog. De var tvungna att gå ut och låna pengar från grannarna tills de lyckades få ihop hela beloppet.

När mannen lämnade dem, märkte kvinnan att hennes man grät.

”Varför är du ledsen? Nu när vi har satt oss i skulden till våra grannar, är du rädd att vi inte kommer att kunna betala dem åter?”

”Ingenting av detta! Jag gråter för att han är någon jag älskar så mycket, men trots detta hade jag ingen aning om att han befann sig i nöd.
”Jag kom bara ihåg honom när han var tvungen att knacka på min dörr för att fråga mig om ett lån.”

I original postad här: http://paulocoelhoblog.com/2011/10/12/10-sec-read-why-are-you-crying-eng-espa-port/
Paulo Coelho på svenska: http://www.facebook.com/PauloCoelhoSverige
Översättning: oLaVie (kommentera gärna)

Det här inlägget postades i Paulo Coelho på svenska och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

