Shelley och den berusade

av PAULO COELHO den 11:e januari, 2012

Efter en utmattande förmiddag tillbringad med att prata med barn, går jag och äter lunch tillsammans med min advokatvän, Shelley M.
I restaurangen får vi bordet intill ett, upptagen av en berusad, som insisterar på att prata med oss.
Han talar om sin smärta när hans fru lämnade honom, berättar hur ledsen han är och frågar oss vad han ska göra.

Vid ett tillfälle ber Shelley den berusade att vara tyst, men han säger:

”Varför? Jag talade om kärleken som en nykter människa aldrig skulle göra. Jag avslöjade min glädje och min sorg. Jag försökte att få kontakt med två främlingar. Vad är det för fel med det? ”

”Det är inte rätt tidpunkt, säger hon.

”Menar du att det finns ett rätt ögonblick för att lida för kärlekens skull?”

Vid dessa ord bjuder vi in den berusade till oss.

I original postad här: http://paulocoelhoblog.com/2012/01/11/daily-message-113/
Paulo Coelho på svenska: http://www.facebook.com/PauloCoelhoSverige
Översättning: oLaVie (kommentera gärna)

Det här inlägget postades i Paulo Coelho på svenska. Bokmärk permalänken.

Kommentera

